Idioti er det ikke, men en betraktning som er tuftet på litt andre kriterier enn at alle skal ha rett til alt. En totalt feil holdning de fleste i dagens egosamfunn lider av.
Jeg tror at homofile er like gode omsorgsytere som hetrofile. Det er så mange barn som trenger omsorg og et hjem der de får oppleve trygghet og kjærlighet.
KingKongHalvor Sier, februar 11th 2008 at 10:07 pm
Mulig de er det, men det godet bør de ikke ha tilgang til. De har valgt ikke å bidra til å føre slekten videre, da bør de heller ikke få “kjøpe” seg et barn.
Homofile kan ikke få barn så lenge de ikke parer seg med en av motsatt kjønn, det er riktig. Men et barn som ikke har biologiske foreldre, tja.. skal de være dømt til å være uten omsorgspersoner fordi naturen ville det sånn? Jeg tror ikke du mener vi skal sette dem ut i skogen.
Og når man først må finne noen “kunstige løsninger” i form av adoptivforeldre bør de voksnes omsorgsevne være det man ser på, og ikke deres seksuelle preferanser. Det fins mange heterofile psykopater og barnemishandlere, filen har ingenting med evne til å ta seg av barn.
KingKongHalvor Sier, februar 11th 2008 at 10:21 pm
Tror du tar grunnleggende feil. Det at man i utgangspunktet tar så grundig feil ifht hva man var ment å bruke den lille utveksten til, det sier meg at noe ikke er som det bør være, og hvorfor skal små barn brukes til å tilfredstille seksuellt og følelsesmessig skjeve menneskers behov for å være omsorgspersoner?
Jeg syns heller ikke homofile skal få adoptere. Det er bare ikke riktig.
#5 Vil bare kommentere det du sier om barn som må bli dømt til å være uten omsorgspersoner osv…valget står ikke mellom å enten bli kastet ut i en skog eller bli adoptert av homofile!! Det finnes mange par der ute, en mann og en kvinne, som er MYE bedre egnet for adoptivbarn.
Halvparten av alle homofile jeg kjenner er godt egnet til å ta seg av barn. Hvorfor ikke la de redde avkommene til den fjerdeparten av alle heterofile jeg kjenner som absolutt ikke er det?
KingKongHalvor Sier, februar 12th 2008 at 12:18 am
Journalister hyper det de har lyst til å hype, umulig å styre. Det var faktisk 10 journalister tilstede på Nadderud for å få en kommentar av Bohinen etter et såkalt “oppvaskmøte”. Sporten har for store ressurser i mange medier.
Prisen for tidenes minst gjennomtenkte og mest middelalderske utspill deles ut til deg, kingkongretard. Og også prisen for tidenes mest uvitende, for du har vel giddi å gjøre research før du uttalte deg? Nei, seff har du ikke det. Jaja. Synd det.
Anyways, homser har “valgt” å ikke føre slekta videre nøyaktig like mye som heterofile par som ikke kan få barn. Logisk sett skal da alle nektes å adoptere.
Videre; det fins ingen forskning i hele verden som viser at barn tar skade av å vokse opp med homseforeldre. Faktisk viser forskningen det motsatte.
Så, hvilke andre argumenter enn din egen idioti, uvitenhet og homofobi fins det da igjen for å nekte homser å adoptere? Åh, tenkte det ja: Ingen.
KingKongHalvor Sier, februar 13th 2008 at 10:47 pm
Jeg forventer ikke seriegull allerede i år, til det er endringene i spillergruppen og i organiseringen for stor. Men jeg forventer at de skal være med på øvre halvdel.
#25,5: Nåh, jeg var da vitterlig ikke den første. Og det er bunker av folk der ute som faktisk mener de sinnssvake greiene du ga uttrykk for her. Og nei, jeg er ikke høflig. Vi som har kunnskap og prinsippfasthet på vår side trenger ikke det
KingKongHalvor Sier, februar 13th 2008 at 11:01 pm
Du var den første som reagerte på en skikkelig krass måte. Dette “innlegget” skiller seg fra mine tidligere innlegg, det ble skrevet som en test, bare for å provosere. Hadde lyst til å teste hvor lett det egentlig er å få sidevisninger og kommentarer. Nedslående at 2 linjer med gørre skal få mye mer oppmerksomhet enn noen av de innleggene jeg har brukt mye tid på. Og btw, homofile må gjerne få adoptere for min del.
#29: Skjønte jo det til slutt Skal man få sidevisninger og kommentarer på vgb.no lønner det seg forøvrig å bare skrive usammenhengende piss hvor du omtaler deg selv i 3. person. Bare se på min blogg, så ser du hvor usynlig man er om man skriver om seriøse ting.
KingKongHalvor Sier, februar 13th 2008 at 11:35 pm
3. persons-innlegg har jeg hatt noen av, men ikke usammenhengende piss! Syns det har blitt kjedelig her på VGB, tror ikke jeg gidder å bruke så mye tid på dette mer.
Mennesker med dine holdninger er det heldigvis få av… Du er gammeldags og utrolig dømmende. Vær så snill og tenk deg litt om.. Mener du virkelig dette? Vil vi ha et samfunn hvor bare det som er som det skal fra naturen side, er det som er godt nok?
Homofober er ofte så opptatt av dette med det naturlige… Men mennesker som er født med defekter, passer ikke de heller inn i din verden av riktighet?
KingKongHalvor Sier, februar 14th 2008 at 12:18 am
Må nok skuffe deg, dette innlegget var ment som en test. Hvor enkelt det er å få sidevisninger og kommentarer ved bare å slenge ut en provoserende påstand.
Jeg er ikke for et 100% forbud. Eksempelvis kan et barn som har sterk tilknytting til en homofil tante eller onkel med fordel adopteres av denne dersom foreldrene omkommer i en ulykke. Dette fordi det i enkelte tilfeller kan skape en bedre kontinuitet for barnet.
Debatten om adoptering og homofili er snudd helt på hodet. Det eneste som skal bety noe er hensynet til barnet. Alltid.
Hadde jeg vært liten igjen så ville ikke jeg hatt noen homoer av foreldre. Ikke bare hadde jeg hatet det, jeg hadde nokså sannsynlig blitt mobbet for det på skolen.
Er ihvertfall glad jeg fikk vokse opp med foreldre av begge kjønn…
Glad du faktisk gadd og ta deg tid til og provosere! Vi trenger debatten..
Med det sagt: Hvem vil vel frarøve barn en god omsorgs person? Når du ønsker sterkt å få barn, hvem sier at ei på 16 er en god mor. Når ett homofilt barn vil ha barn, blir de skjekket opp og ned i mente før de ville få ett! Er det slik, burde ALLE få en slik oppfølging da de får barn!
Kjenner mange triste forhold, å vil tro jeg kan uttale meg om at det er ikke alle hetrofile som i det hele tatt skulle fått barn.
Tenk deg hvor mange som ville fått det godt med homofile foreldre. Får de ønsker virkelig og få barn. Å kom ikke med den middelalder tenkningen om at barn trenger en mor eller far, for hva skal da enslig forsørgere da si. Vi har da andre distanser der, bestemødre, bestefedre,tanter, onkler, lærere o.s.v. Å før vår tid,var det mer enn vanlig med homofili.
Takk for debatten, gleder meg til videre uttalelser!
Å for å ha sagt det: Du skal ikke dømme din neste!
Du hørtes da svært fordomsfull ut. Og ganske useriøs også. Kom for det første opp med en SERIØS argumentasjon til hvorfor homofile ikke skal få lov til å adoptere.
Mener du også at heterofile som praktiserer analsex heller ikke skal få lov til å adpotere/få lov til å produsere barn? Eller er din mening kun et resultat av dine fordommer mot homofile generelt, og ikke nødvendigvis den sexen de praktiserer?
Takk for besøket, må bare gjenta meg selv her, dette var ikke ment som et seriøst innspill i debatten. Det var en del av en test på VGB for å se hva som skal til for å trekke folk. Det hjelper å være useriøs og provoserende.
Jeg har forklart ca 40 ganger nå at dette ikke var ment som et seriøst innlegg i en viktig debatt. Det var en test på hva som ga mest respons, seriøst eller useriøst og provoserende.
Vi er blitt veldig “menneskelige” her på planeten og vi ynder stadig å rope “til barnets beste”!
Da synes jeg det bør være slik at et barn ikke skal berøves muligheten til omgang med den personen som tradisjonelt er barnets sterkeste påvirkningsfaktor i livet: Den av foreldrene med samme kjønn som barnet!
La gå at homofile og lesbiske idag kan adoptere barn, men – en gutt skal kunne være garantert en “far” på samme måte som en liten pike bør kunne være garantert en “mor”. Det setter noen begrensninger, men innfrir likevel det viktigigste ønsket – det å få barn!
Har vurdert å slette dette innlegget, det kommer jo stadig kommentarer. Og jeg står jo virkelig ikke for innholdet. Men, men, er vel bare å gå på med krum nakke og unnskylde seg.
Skulle jo egentlig ikke være en debatt om temaet, da ville jeg nok ikke ha kommet med et så tabloid utspill. Som omsorgspersoner er homofile like skikket som heterofile. Når det gjelder å kunstig befruktning av lesbiske så er jeg litt mer tvilsom, men det er en lengre debatt som skal komme i en litt mer seriøs setting.
Du fikk også belyst et annet fenomen her inne. At folk bare tenner på alle plugga uten å følge debatten i kommentarfeltet. Ergo vil alle utdypinger nedover gå enkelte hus forbi
Ja, og det er faktisk litt overraskende. Selv så skummer jeg alltid gjennom kommentarer, ofte er det utfyllende opplysninger – som i dette tilfellet. Hvis folk hadde gjort det på dette innlegget så hadde det vært dødt for lenge siden.
Denne bloggen blir ikke forhåndsredigert av VG Nett. Bloggens eier står ansvarlig for alt innhold.
Ingenting varer evig og nå er vi dessverre ved veis ende. VGB er lagt ned og vil ikke komme tilbake.
VG Blogg var en tjeneste levert av VG Multimedia AS. Henvendelser rettes til: Magne Antonsen
Ansvarlig redaktør/Administrerende direktør: Torry Pedersen
Redaktør digitalt Espen Egil Hansen. Redaktør avis: Helje Solberg. Politisk redaktør Hanne Skartveit
Digital direktør: Jo Christian Oterhals.
Sentralbord VG: 22 00 00 00
100 kommentarer In " Bør homoer få adoptere? "
RSS-strøm med kommentarer til dette innlegget. Tilbakesporings-URL
februar 11th 2008 at 9:46 pm
Tar meg friheten å være hjerteligst uenig…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 11th 2008 at 9:48 pm
Digger bakgrunnen, ignorerer idiotien.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 11th 2008 at 9:50 pm
#2 Å digge bakgrunnen er vanskeligere enn å ignorere…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 11th 2008 at 9:52 pm
Du er selvfølgelig i din fulle rett til å mene noe annet, men det gjør det ikke mer riktig av den grunn.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 11th 2008 at 9:55 pm
Idioti er det ikke, men en betraktning som er tuftet på litt andre kriterier enn at alle skal ha rett til alt. En totalt feil holdning de fleste i dagens egosamfunn lider av.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 11th 2008 at 9:58 pm
Jeg tror at homofile er like gode omsorgsytere som hetrofile. Det er så mange barn som trenger omsorg og et hjem der de får oppleve trygghet og kjærlighet.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 11th 2008 at 10:07 pm
Mulig de er det, men det godet bør de ikke ha tilgang til. De har valgt ikke å bidra til å føre slekten videre, da bør de heller ikke få “kjøpe” seg et barn.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 11th 2008 at 10:09 pm
Homofile kan ikke få barn så lenge de ikke parer seg med en av motsatt kjønn, det er riktig. Men et barn som ikke har biologiske foreldre, tja.. skal de være dømt til å være uten omsorgspersoner fordi naturen ville det sånn? Jeg tror ikke du mener vi skal sette dem ut i skogen.
Og når man først må finne noen “kunstige løsninger” i form av adoptivforeldre bør de voksnes omsorgsevne være det man ser på, og ikke deres seksuelle preferanser. Det fins mange heterofile psykopater og barnemishandlere, filen har ingenting med evne til å ta seg av barn.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 11th 2008 at 10:21 pm
Tror du tar grunnleggende feil. Det at man i utgangspunktet tar så grundig feil ifht hva man var ment å bruke den lille utveksten til, det sier meg at noe ikke er som det bør være, og hvorfor skal små barn brukes til å tilfredstille seksuellt og følelsesmessig skjeve menneskers behov for å være omsorgspersoner?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 11th 2008 at 10:22 pm
Jeg syns heller ikke homofile skal få adoptere. Det er bare ikke riktig.
#5 Vil bare kommentere det du sier om barn som må bli dømt til å være uten omsorgspersoner osv…valget står ikke mellom å enten bli kastet ut i en skog eller bli adoptert av homofile!! Det finnes mange par der ute, en mann og en kvinne, som er MYE bedre egnet for adoptivbarn.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 11th 2008 at 10:24 pm
Halvparten av alle homofile jeg kjenner er godt egnet til å ta seg av barn. Hvorfor ikke la de redde avkommene til den fjerdeparten av alle heterofile jeg kjenner som absolutt ikke er det?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 11th 2008 at 10:32 pm
Hvorfor skulle de ikke få lov til det?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 11th 2008 at 10:36 pm
Har vel argumentert for det over, hvis du gidder å lese mer enn bare overskrifter da.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 11th 2008 at 10:38 pm
Vel, det at bare halvparten av de homoene du kjenner egner seg, akkurat det sier meg at det ikke er grunnlag for denslags eksperimenter.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 11th 2008 at 10:38 pm
Gidder ikke det.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 11th 2008 at 10:40 pm
Da får du bare leve i uvitenhet.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 11th 2008 at 10:41 pm
Det skal jeg klare;)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 11th 2008 at 11:34 pm
Uenig.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 11th 2008 at 11:42 pm
Å? Erru homo elle?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 11th 2008 at 11:44 pm
Og vips så var alle annonsene på bloggen min homorelaterte, fantastisk!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 11th 2008 at 11:48 pm
#12 Hahaha, geniale Google ;D
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 11th 2008 at 11:49 pm
#11
Aner jeg en viss ironi her?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 11th 2008 at 11:50 pm
Ikke-trangsynt som jeg er, så sier jeg meg hjertens enig med #1
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 11th 2008 at 11:50 pm
Hvem er nuff?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 11th 2008 at 11:51 pm
Aha! Enough said.
Nuff said = Nok er sagt om den saken.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 11th 2008 at 11:53 pm
Men selvfølgelig. De burde ha like mye rett de som andre. Ser ikke problemet med det.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 11th 2008 at 11:55 pm
Jepp, works in mysterious ways.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 11th 2008 at 11:56 pm
WORD!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 11th 2008 at 11:57 pm
De eneste kategoriene det er verdt å dele eventuelle adoptivforeldre i er egnet og uegnet. Alle andre båser spiller ingen rolle.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 11th 2008 at 11:57 pm
Hehe, tja si det!?
Neida, hele innlegget og alle kommentarene er ironiske, den likeså.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 11th 2008 at 11:59 pm
Trangsynthet skal man ikke kimse av.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 12th 2008 at 12:00 am
Og allikevel var det mange som hadde noe å si….
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 12th 2008 at 12:01 am
Problemet er jo at de ikke er som de andre, derfor.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 12th 2008 at 12:03 am
Nasse på Færøyene
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 12th 2008 at 12:04 am
Bortsett fra “skinkerytter-båsen”, den er ikke kapabel.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 12th 2008 at 12:07 am
De kan vel adoptere på samme grunnlag som alle andre… ved infertilitet!
Først får dem vel forsøke å lage unger på naturlig vis ved å finne en avlspartner…..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 12th 2008 at 12:08 am
Og jeg avslutter ironien fra min side på denne tråd: …fin bakgrunn… veldig fint.
:S
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 12th 2008 at 12:09 am
Andresen$Co: Norges mest hypa lagoppstilling.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 12th 2008 at 12:14 am
De mener altså at alle adopsjoner skyldes dårlige sædceller? Tror ikke det.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 12th 2008 at 12:15 am
Hehe, touche.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 12th 2008 at 12:18 am
Journalister hyper det de har lyst til å hype, umulig å styre. Det var faktisk 10 journalister tilstede på Nadderud for å få en kommentar av Bohinen etter et såkalt “oppvaskmøte”. Sporten har for store ressurser i mange medier.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 13th 2008 at 10:10 pm
Er det sært å spise en lunchkake til aftens?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 13th 2008 at 10:39 pm
Vålerenga forventes sikkert å ta seriegull nå… men treningskampene har gått dårlig. Det er ikke tegn på at det skal gå bra denne sesongen.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 13th 2008 at 10:41 pm
Prisen for tidenes minst gjennomtenkte og mest middelalderske utspill deles ut til deg, kingkongretard. Og også prisen for tidenes mest uvitende, for du har vel giddi å gjøre research før du uttalte deg? Nei, seff har du ikke det. Jaja. Synd det.
Anyways, homser har “valgt” å ikke føre slekta videre nøyaktig like mye som heterofile par som ikke kan få barn. Logisk sett skal da alle nektes å adoptere.
Videre; det fins ingen forskning i hele verden som viser at barn tar skade av å vokse opp med homseforeldre. Faktisk viser forskningen det motsatte.
Så, hvilke andre argumenter enn din egen idioti, uvitenhet og homofobi fins det da igjen for å nekte homser å adoptere? Åh, tenkte det ja: Ingen.
Now please fuck off.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 13th 2008 at 10:43 pm
… blæ… dust mening, dust klubbvalg, dust mann. Skjerp deg da.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 13th 2008 at 10:45 pm
Ikke særere enn å ha lyst til å stikke snabben inn der shaiten kommer ut. Velbekomme!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 13th 2008 at 10:47 pm
Jeg forventer ikke seriegull allerede i år, til det er endringene i spillergruppen og i organiseringen for stor. Men jeg forventer at de skal være med på øvre halvdel.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 13th 2008 at 10:48 pm
De har valgt bort muligheten til å få barn ved å leke kyss, klapp og klem, samt gå med rosa paraply.. æsj.
Dr.Rekyl
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 13th 2008 at 10:50 pm
Og prisen for å være den første som slukte åtet går til deg.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 13th 2008 at 10:52 pm
Forøvrig lite høflig og lite hensiktsmessig å be meg om å fucke off på min egen blogg.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 13th 2008 at 10:53 pm
Du nei. Du er jo så fornuftig. Da vet jeg i senere fall om du tar av.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 13th 2008 at 10:53 pm
Er i gang med skjerpingen nå
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 13th 2008 at 10:54 pm
Nemlig!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 13th 2008 at 10:55 pm
#25,5: Nåh, jeg var da vitterlig ikke den første. Og det er bunker av folk der ute som faktisk mener de sinnssvake greiene du ga uttrykk for her. Og nei, jeg er ikke høflig. Vi som har kunnskap og prinsippfasthet på vår side trenger ikke det
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 13th 2008 at 10:56 pm
Det er ingenting fornuftig i å ha et livslangt forhold til en klubb som Enga, men det begynner faktisk å se litt mer normalt ut nå.
Bygge lag og organisasjon i år, herje neste år.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 13th 2008 at 11:01 pm
Du var den første som reagerte på en skikkelig krass måte. Dette “innlegget” skiller seg fra mine tidligere innlegg, det ble skrevet som en test, bare for å provosere. Hadde lyst til å teste hvor lett det egentlig er å få sidevisninger og kommentarer. Nedslående at 2 linjer med gørre skal få mye mer oppmerksomhet enn noen av de innleggene jeg har brukt mye tid på. Og btw, homofile må gjerne få adoptere for min del.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 13th 2008 at 11:22 pm
#29: Skjønte jo det til slutt
Skal man få sidevisninger og kommentarer på vgb.no lønner det seg forøvrig å bare skrive usammenhengende piss hvor du omtaler deg selv i 3. person. Bare se på min blogg, så ser du hvor usynlig man er om man skriver om seriøse ting.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 13th 2008 at 11:35 pm
3. persons-innlegg har jeg hatt noen av, men ikke usammenhengende piss! Syns det har blitt kjedelig her på VGB, tror ikke jeg gidder å bruke så mye tid på dette mer.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 13th 2008 at 11:59 pm
Mennesker med dine holdninger er det heldigvis få av… Du er gammeldags og utrolig dømmende. Vær så snill og tenk deg litt om.. Mener du virkelig dette? Vil vi ha et samfunn hvor bare det som er som det skal fra naturen side, er det som er godt nok?
Homofober er ofte så opptatt av dette med det naturlige… Men mennesker som er født med defekter, passer ikke de heller inn i din verden av riktighet?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 14th 2008 at 12:18 am
Må nok skuffe deg, dette innlegget var ment som en test. Hvor enkelt det er å få sidevisninger og kommentarer ved bare å slenge ut en provoserende påstand.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 26th 2008 at 11:20 pm
Jeg er ikke for et 100% forbud. Eksempelvis kan et barn som har sterk tilknytting til en homofil tante eller onkel med fordel adopteres av denne dersom foreldrene omkommer i en ulykke. Dette fordi det i enkelte tilfeller kan skape en bedre kontinuitet for barnet.
Debatten om adoptering og homofili er snudd helt på hodet. Det eneste som skal bety noe er hensynet til barnet. Alltid.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 26th 2008 at 11:23 pm
Selvsagt skal Homofile få adoptere.
Skulle ikke tro noe annet.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 26th 2008 at 11:38 pm
Hadde jeg vært liten igjen så ville ikke jeg hatt noen homoer av foreldre. Ikke bare hadde jeg hatet det, jeg hadde nokså sannsynlig blitt mobbet for det på skolen.
Er ihvertfall glad jeg fikk vokse opp med foreldre av begge kjønn…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 26th 2008 at 11:40 pm
Glad du faktisk gadd og ta deg tid til og provosere! Vi trenger debatten..
Med det sagt: Hvem vil vel frarøve barn en god omsorgs person? Når du ønsker sterkt å få barn, hvem sier at ei på 16 er en god mor. Når ett homofilt barn vil ha barn, blir de skjekket opp og ned i mente før de ville få ett! Er det slik, burde ALLE få en slik oppfølging da de får barn!
Kjenner mange triste forhold, å vil tro jeg kan uttale meg om at det er ikke alle hetrofile som i det hele tatt skulle fått barn.
Tenk deg hvor mange som ville fått det godt med homofile foreldre. Får de ønsker virkelig og få barn. Å kom ikke med den middelalder tenkningen om at barn trenger en mor eller far, for hva skal da enslig forsørgere da si. Vi har da andre distanser der, bestemødre, bestefedre,tanter, onkler, lærere o.s.v. Å før vår tid,var det mer enn vanlig med homofili.
Takk for debatten, gleder meg til videre uttalelser!
Å for å ha sagt det: Du skal ikke dømme din neste!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 26th 2008 at 11:41 pm
Jeg mente homofilt par( ikke barn).. litt fort i bakkarna! sorry
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 27th 2008 at 9:10 pm
Så hvis alternativet er å sette barnet ut i skogen, ja da er det ok!?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 27th 2008 at 9:12 pm
Hvorfor stor H i homofile?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 27th 2008 at 9:19 pm
Det hadde nok jeg blitt også, men mulig at tiden er moden nå, selvom jeg tviler.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 27th 2008 at 9:21 pm
Litt kjedelig bare å dømme min forrige. Men noen gode poenger har du da….
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 27th 2008 at 9:23 pm
Akkurat da jeg syns du hadde et morsomt poeng som jeg ikke hadde tenkt på selv.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 27th 2008 at 9:51 pm
He he, var faktisk det jeg mente… men da jeg leste igjennom på nytt leste jeg litt feil
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 27th 2008 at 10:07 pm
Mmmm…herrestump..
Du får det til å høres så sexy ut.
Jeg stemmer for adopsjon. Tror det er mange homofile som er gode omsorgspersoner…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 27th 2008 at 10:11 pm
Man vil jo nødig fremstå som vulgær. Men forøvrig er der svært lite sexy ved herrestumper.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 27th 2008 at 10:12 pm
Ja, homofile må gjerne adoptere. Ikke alle får adoptere uansett. Adoptivforeldre må gjennom rimelig tøffe intervjurunder og testes for egnethet.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 27th 2008 at 10:17 pm
Beklager, var ikke ment som en seriøs debatt, trodde det fremgikk av ordvalget mitt.
Men takk for besøk!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 27th 2008 at 10:19 pm
Kjenner deg ikke. Mange bruker verre ord og påstår de er seriøse
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 27th 2008 at 10:20 pm
Er det sånn at de som velger herrestump ikke innehar god nok omsorgsevne?
Huff, da ligger jammen mange par tynt an…:)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 27th 2008 at 10:22 pm
Sant nok, men altså ikke meg.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 27th 2008 at 10:24 pm
Det skal jeg ikke uttale meg om, men som sagt så er ikke dette en seriøs tilnærming til saken.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 7th 2008 at 2:07 pm
Du hørtes da svært fordomsfull ut. Og ganske useriøs også. Kom for det første opp med en SERIØS argumentasjon til hvorfor homofile ikke skal få lov til å adoptere.
Mener du også at heterofile som praktiserer analsex heller ikke skal få lov til å adpotere/få lov til å produsere barn? Eller er din mening kun et resultat av dine fordommer mot homofile generelt, og ikke nødvendigvis den sexen de praktiserer?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 20th 2008 at 10:45 pm
Takk for besøket, må bare gjenta meg selv her, dette var ikke ment som et seriøst innspill i debatten. Det var en del av en test på VGB for å se hva som skal til for å trekke folk. Det hjelper å være useriøs og provoserende.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 20th 2008 at 10:50 pm
Jeg ser ingen grunn til at homofile ikke skulle få adoptere.
Veldig mange barn lever i homofile forhold, og med den nye ekteskapsloven som kommer til å bli vedtatt, blir heldigvis adopsjon tillatt.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 20th 2008 at 10:54 pm
Takk for besøket!
Som sagt, dette var ikke seriøst, bare for å sjekke ut hva folk reagerer på.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 20th 2008 at 10:55 pm
Veeeeeeeelllldiiiig fin bakgrunn!!!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 20th 2008 at 10:58 pm
Ja ikke sant!? DEN er ihvertfall seriøs nok.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 20th 2008 at 11:05 pm
Selvsagt skal de kunne få adoptere.
Kan ikke se at de skal ha mindre evner til og adoptere enn Lesbiske par.
Eller mener du at det er bare heterofile som har guds rett til og adoptere?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 20th 2008 at 11:24 pm
Du er verken seriøs eller ironisk i denne debatten. Jeg vil kalle deg for en komplett idiot.
Hva er det i veien med deg.
Er du en fundamentalist?
Skulle ikke tru at du tuller.
Skulle ønske at du trekker deg vekk fra VGB om du mener denne debatten er tull.
Jeg ville ikke ha hatt sånne som deg i denne debatten.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 20th 2008 at 11:24 pm
Takk for besøket!
Jeg har forklart ca 40 ganger nå at dette ikke var ment som et seriøst innlegg i en viktig debatt. Det var en test på hva som ga mest respons, seriøst eller useriøst og provoserende.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 20th 2008 at 11:29 pm
Meget Uenig.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 21st 2008 at 11:20 am
Jøss, tok du for mye Møllers tran?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 21st 2008 at 11:21 am
Helt Enig!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 21st 2008 at 11:26 am
Du er nå søt også da…der du prøver å provosere.
Skummelt å se alle som er “enige” da…. er det virkelig så mange trangsynte mennesker i landet, eller er de bare på vgb alle sammen?
God påske til deg!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 21st 2008 at 11:32 am
Vi er blitt veldig “menneskelige” her på planeten og vi ynder stadig å rope “til barnets beste”!
Da synes jeg det bør være slik at et barn ikke skal berøves muligheten til omgang med den personen som tradisjonelt er barnets sterkeste påvirkningsfaktor i livet: Den av foreldrene med samme kjønn som barnet!
La gå at homofile og lesbiske idag kan adoptere barn, men – en gutt skal kunne være garantert en “far” på samme måte som en liten pike bør kunne være garantert en “mor”. Det setter noen begrensninger, men innfrir likevel det viktigigste ønsket – det å få barn!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 21st 2008 at 11:42 am
Har vurdert å slette dette innlegget, det kommer jo stadig kommentarer. Og jeg står jo virkelig ikke for innholdet. Men, men, er vel bare å gå på med krum nakke og unnskylde seg.
Er vel straffen for å tråkke folk på tærne.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 21st 2008 at 11:43 am
Og god påske til deg også!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 21st 2008 at 11:49 am
Hei Høvding!
Skulle jo egentlig ikke være en debatt om temaet, da ville jeg nok ikke ha kommet med et så tabloid utspill. Som omsorgspersoner er homofile like skikket som heterofile. Når det gjelder å kunstig befruktning av lesbiske så er jeg litt mer tvilsom, men det er en lengre debatt som skal komme i en litt mer seriøs setting.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 21st 2008 at 12:01 pm
Du fikk også belyst et annet fenomen her inne. At folk bare tenner på alle plugga uten å følge debatten i kommentarfeltet. Ergo vil alle utdypinger nedover gå enkelte hus forbi
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 21st 2008 at 12:19 pm
Ja, og det er faktisk litt overraskende. Selv så skummer jeg alltid gjennom kommentarer, ofte er det utfyllende opplysninger – som i dette tilfellet. Hvis folk hadde gjort det på dette innlegget så hadde det vært dødt for lenge siden.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 21st 2008 at 2:15 pm
har opplevd det selv: så fort man provoserer litt så går enkelte rett i angrep uten å lese i det hele tatt. Men sånn er ofte nettdebatten.
Er forøvrig enig at du har en vakker bakgrunn. Hilsen en av landets vestligste medlemmer i klanen
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 2nd 2009 at 1:35 pm
Ja, men ikke assistert befruktning.
http://catla.vgb.no/2009/02/02/405058/
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende